thehebbesisters.blogg.se

Två liv samtidigt

Publicerad 2015-11-04 17:58:00 i Allmänt,

Hej!

Den här dagen har varit såå intensiv i skolan! Ena stunden tänker jag:
"Nej, jag orkar inte mer... Att fokusera på en turné som är snart OCH skolan/plugget samtidigt, går inte ihop!" och andra sidan tänker jag "Du klarar det här Maria! Du kommer att fixa det om du bara är strukturerad och disciplinerad i hur du arbetar och övar. Kom ihåg att det är sången & musiken som du i slutändan kommer vilja hålla på med efter studenten". 

Jaa... jag älskar verkligen musik! Inom det yrket ingår så mycket kärlek, kreativitet, glädje, spontanitet och inspiration. Till skillnad från i skolan då mycket bara ska vara i regler, betyg och krav. ;)

En sak som jag kom fram till i skolan idag efter att min lärare hade rabblat upp vad som skulle ingå i en uppsats är att jag INTE vill börja plugga direkt efter gymnasiet. Jag vill ut med mina systrar och sjunga - upptäcka världen, möta människor och göra det som jag verkligen brinner för! :D För hur "pepp" blir man när man hör sin lärare säga dessa ord liksom:

"Tänk på att reflektera, nyansera, försöka se samband, analysera skillnader + liknelser och ta fram konsekvenser + orsaker i din uppsats. Sådär, nu kan ni börja sätta igång och skriva!"

Keep on going!
Ha en fortsatt bra kväll - kramar från Maria <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Hebbe sisters

Glädje, tonsäkerhet, utstrålning, musikalitet! De tre välsjungande systrarna i The Hebbe sisters Emelie, Josefine och Maria har sjungit sedan mycket tidig ålder och har framträtt över stora delar av Sverige vid olika tillställningar. De kom b.la till semifinal i TV4:s program TALANG 2009, turnerat med Gunhild Carling m.m. The Hebbe sisters är kända för sin sångglädje, närvaro, tonsäkerhet, intonation och energi. De framträder regelbundet med sina föräldrar och likaså musikerna Ulrika Hebbe och Lars-Inge Bjärlestam, Duo Sentire. De har en förkärlek för swingmusik, men har även sånger från andra genrer på sin repertoar. www.thehebbesisters. www.facebook.com/thehebbesisters

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela